מה ההבדל בין מימון של דירת קבלן לדירה יד שנייה -

ההבדל העיקרי ביותר בין רכישת דירה מקבלן לבין רכישת דירה 2

ההבדל הוא שלרוב דירה מקבלן עדיין איננה קיימת.

רכישת דירה שעדיין אינה בנויה (על הנייר) חושפת את הרוכש ואת הבנק המממן לסיכונים שונים כגון, עליית מחירי הבנייה, שינוי במצבו הכלכלי של הקבלן וחוסר יכולת של הקבלן להשלים את הבנייה.

לעומת זאת, דירה מיד 2 כבר קיימת והשאלה היחידה היא מה ערכה האובייקטיבי.

מחירה נקבע ע"י  ראות עיניו של המוכר ,מומלץ להעזר בשמאי לביצוע הערכת שווי הנכס.

הבדלים אלו ישפיעו על אפשרויות המימון.

קבלן המוכר דירה שטרם נבנתה מפרסם את מחירה נכון לאותו המועד ומשקלל את עלוית הדירה בהתאם לעלות תשומות הבנייה- (חומרי עבודה).

מכיוון שבניה חדשה עלולה לקחת מספר שנים אי אפשר לצפות את עליית המחירים העתידית בדי להשלים את הבנייה, לכן בעת הרכישה מחלקים את התשלום ל2 :

1 – סכום לתשלום כמקדמה בעת חתימת החוזה

2 – סכום שישולם לקבלן בעתיד בהתאם לתחנות התשלום שסוכמו.

ברכישת דירה מיד שנייה, התשלום לרוב מבוצע בהתאם להסדר בין שני הצדדים בסמוך למועד  הכניסה , כאשר הסכום מסוכם מראש ואין מצב של חוסר ודאות לגביו.

 רוכשים מקבלן יעדיפו לעתים להעביר את מלוא הסכום עם חתימת החוזה כנגד קבלת בטחונות מתאימים, על אף שהמועד לכניסה לדירה רחוק ממועד התשלום בכדי להמנע ממדד תשומות הבנייה.

ברכישת דירה מיד שנייה התשלום לרוב מבוצע בסמיכות למועד האכלוס, וכך רוכשי הדירה אינם צריכים לשלם גם על 2 משכנתאות או משכנתא ודמי שכירות . אצל רוכשי דירה מקבלן, לרוב התשלום מבוצע בהתאם להתקדמות הבנייה או בהתאם לדרישות הקבלן ( לוח תשלומים).

אחד הפתרונות שמציעים הבנקים לרוכשי הדירות מקבלן נקרא "גרייס". בחירת מסלול גרייס מבטיחה שתשלום החזרי המשכנתא לא יתחיל לפני מועד האכלוס, ומאפשרת תשלום של הריבית בלבד עד למועד האכלוס. ( על הלוואת גריס תוכלו לקרוא במאמר שהעלאנו באתר.

לסיכום, מומלץ לבדוק היטב את חוזה המכר, ולחשב  את כל העלויות הנלוות למחיר הדירה, כגון היטלי השבחה, מסים, ביטוחים שונים, שמאי ועוד.

לעוד מאמרים בנושא הישארו מעודכנים אצלנו באתר.

מוזמנים לגלוש אצלנו בפייסבוק של הרשת.

שיתוף המאמר

פרסם את הנכס שלך בקלות!

חשיפה לאלפי לקוחות שאולי מעוניינים בנכס שלך!

פרטיים אישיים
פרטים אודות הנכס
מידע נוסף